Kako STRES utiče na EMOTIVNE ODNOSE?

Evo 5 znakova da je vaš emotivni odnos na klimavim nogama i 5 saveta kako da izbegnete potencijalne probleme.

Stres je svuda oko nas, to je neizbežno.

Može li stres uništiti vašu vezu?

Postoje loše i još lošije vesti kada je reč o stresu i odnosima. Loša vest je, da većina ljudi priznaje da su redovno pod stresom. Lošija vest je, da stres može izazvati velike nevolje u vašoj emotivnoj vezi.

Međutim, uvek postoji nada da se sve može izgladiti: čak i ako se stres pokrene u vašem životu, vaš odnos nije predodređen da trpi. Ukoliko na vreme prepoznate znake da stres negativno utiče na vašu vezu, preduzmite brze akcije kako bi se situacija popravila, i tako možete sprečiti veće probleme.

Kako da prepoznate da stres negativno utiče na vaš odnos?

Bez obzira na to da li vaš posao, zdravlje ili finansije uzrokuju stres u životu vas, ili vašeg partnera, to može negativno uticati na odnos, na različite načine. Neki ljudi, dok se suočavaju sa stresom, gube bliskost i nije im prijatno da dele probleme sa partnerom. Suočavanje sa stresom, takođe, teži da se ljudi osećaju nesigurno u vezi i odnosima u kojima učestvuju. Ljudi sa nižim nivoom stresa obično se osećaju sigurnije u svojim odnosima.

Simptomi stresa znatno variraju među ljudima i parovima. Sledećih pet znakova može ukazati na to da stres uzima svoj danak.

# 1 Uvek ste nervozni.

Ako vas većina onoga što vaš partner kaže ili uradi užasno nervira ili iritira, ili ako mislite da su njihove reči ili dela uvek upućeni protiv vas, stres može biti faktor koji tome doprinosi. Što duže stres igra glavnu ulogu u vašem životu, bićete sve ćudliviji ili svadljiviji, i verovatno ćete lako započinjati rasprave sa partnerom.

 

 

 

# 2 Izgubili ste sposobnost da racionalno komunicirate.

Ako osećate da se pod velikim stresom i da ste na sebe preuzeli previše obaveza, vaša sposobnost da racionalno diskutujete o stvarima, prosto nestaje.

 

Na primer, jednostavna diskusija o tome šta ćete ručati, može da se pretvori u potpunu eksploziju vike, suza i povređenih osećanja. Ovo se dešava jer stres zapravo utiče na vašu sposobnost fokusiranja, i promoviše negativno razmišljanje. Studije pokazuju da stres utiče čak i na vašu racionalnu procenu situacija i veštinu slušanja.

# 3 Osećate da je vaša veza potpuna propast.

Kada je stres redovni pratilac u našim životima, verovatnije ćemo gledati čak i na pozitivne stvari u negativnom svetlu. Ovo važi i za ljude koji imaju vrlo kvalitetne odnose. Nažalost, ne shvatamo da je stres ono što nas čini da naši odnosi nisu ono što bi trebali da budu.

# 4 Počinju da vam se dopapadju drugi ljudi.

Osećanje uznemirenosti i stresa, ima smešan način da pokaže svoju zlovolju, pa nam se često može desiti da pomislimo da nam je neko privlačan. Neko, koga možda ne bismo ni pogledali, kada bi nam nivo stresa bio ravan nuli. Počinjemo da maštamo o tome da smo u odnosima sa ljudima koji nisu naši trenutni ljubavni partneri. Počinjemo da mislimo da je možda trava zelenija na drugoj strani ograde. Sumnje, sumnje, sumnje

# 5 Vaš telefon je vaš jedini fokus.

Kada smo pod pritiskom na poslu, provodimo više vremena na našim telefonima ili ispred naših računara. Studije sugerišu da preterana upotreba telefona i društvenih mreža, u odnosima dovodi do konflikta, depresije i manjka zadovoljstva.

 

Dakle, biti na telefonu kada bi trebalo da gledate film sa svojim partnerom, može biti znak, ali i uzrok stresa.

Pogledaj i ove vesti...
1 od 17

 

 

 

Kako da se odbranite od svega ovoga?

Verovatno se već sada stresirate oko činjenice da stres može naneti štetu vašoj vezi. Prestanite! Moguće je upravljati stresovima, koji negativno utiču na vaš odnos Imate više kontrole nad sobom i svojim okruženjem nego što mislite. Čak i ako ne možete promeniti situaciju, možete kontrolisati kako to utiče na vas i vašeg partnera.

 

Promenom perspektive i praćenjem pet koraka ispod, možete održati svoj odnos na pravoj stazi, koju stres ne može uništiti.

# 1 Napravite plan.

Kada ste vi i vaš partner u dobrim odnosima, napravite okvirni plan kako ćete, zajedno, vas dvoje “hendlovati” stresne situacije. Identifikujte negativne reakcije jedno kod drugog, i nađite načine da tu negativnost usmerite u pozitivnost. Jedan od najboljih načina za ublažavanje i smanjenje stresa je zajedničko vežbanje.


# 2 Smanjite stres.

Nađite načine da smanjite sopstveni stres. Slušajte muziku, čitajte, meditirajte, ili praktikujte vežbe za duboko disanje. Ovo je sve što je potrebno da biste doveli svoje nivoe anksioznosti na prihvatljiv nivo, tako da to ne utiče na ljude oko vas. S obzirom da stres utiče na nas, da negativno mislimo, najbolja stvar koju možete učiniti je promena vaše perspektive. Shvatite da teška situacija nije toliko strašna kako izgleda, i proći ćete kroz to.

# 3 Ohrabrite i podržite vašem partneru.

Biti u vezi znači da vi i vaš partner pazite jedno na drugo. Ako primetite da vaš partner oseća da je pod stresom, da budete mu podrška, i naučite kada i kako da im pružite prostor za rešavanje problema. Stavite do znanja svom partneru da vam je stalo da mu pomognete da se oslobodi stresa.

# 4 Odredite prioritete

Moguće je da ne možete da se povežete sa svojim partnerom, zato što ste se pretrpali obavezama. U ovakvim slučajevima, najbolje je odrediti prioriteta, da biste spoznali šta je najvažnije. “Uštinite” malo vremena od poslovnih i porodičnih obaveza i posvetite vreme svom partneru.

Konstruišite zajedno, kako bi vaša veza mogla da izgleda za šest meseci od sada, ukoliko ne napravite dovoljno vremena jedno za drugo.

# 5 Potražite pomoć.

Može doći vreme kada vaš partner nije u mogućnosti da vam pomogne. Ako ne dobijete pomoć i podršku koja vam je potrebna, nemojte se bojati da kontaktirate porodicu, prijatelje ili čak terapeuta, da biste dobili podršku i savete koji su vam potrebni. Ako to učinite, možda ćete sačuvati svoju vezu.

I za sam kraj, dopustite vašem partneru da bude vaša mirna luka.

Pokušajte, koliko je to moguće, da posao ostavite u kancelariji, a da se kod kuće, i u slobodno vreme posvetite isključivo sebi i svom partneru.

Ipak je 21. vek, doba ubrzanog načina života, pa je stres neizbežan uzrok svega toga. Nemojte dozvoliti da vam nametnuti stres urušava dobre i kvalitetne partnerske odnose. Borite se za njih!

Pošalji odgovor

Nećemo deliti tvoju email adresu.