Vreme je za promene!

Ali kako da ovoga puta zaista „izgurate” do kraja, ostvarite cilj i postignete vidljive i zadovoljavajuće rezultate?

Ljudi napreduju donoseći odluke i stvarajući dobre navike, rešavajući se pritom svega onoga što nije bilo dobro po njih – po njihovo zdravlje, posao, emocije.

Praksa je pokazala da je najlakši način za oslobađanje od loših navika –  da ih zamenite pozitivnim, željenim, a prijatnim radnjama.

Najpre – važno je da ih razumemo.

Određene navike, zasnovane na zadovoljstvu, povezane su sa lučenjem dopamina u vašem mozgu. Mozak pamti ponašanja koja su povezana sa određenom nagradom. To uslovljava pojavu da mozak iznova i iznova želi nagradu svaki put kada se ojača određena veza među neuronima, tj. iskustvenim impulsima.

Dobra vest je da ljudi nisu samo bića navike.

A čak i da jesmo – zašto ih ne bismo zamenili nekim poželjnijim navikama?

Prvi način je – pronađite svoju strast. Postanite zavisni, ali od nečeg mnogo korisnijeg nego što su alkohol, nikotin, igrice, lenčarenje, ogovaranje ili slatkiši.

Lako je reći, zar ne?

Evo koraka koji će vam pomoći:

1. PRONAĐITE ADEKVATNU ZAMENU

Važno je da pronađete dobru naviku koja će zadovoljiti iste potrebe u vašem mozgu.

Važno je da to bude navika koju ćete moći da upražnjavate podjednako često i sa podjednakom lakoćom kao navika koje se rešavate.

Pazite da to nikako ne bude zamenjivanje jedne loše navike drugom (npr. cigareta slatkišima).

Važno je da vam zamena prija – grickanje zelene paprike teško će vas zadovoljiti podjednako kao cigareta, ali trčanje, voćna salata ili vežbe disanja – hoće.

Koja god bila odabrana nova navika, neka vežbanje postane sastavni deo vašeg dana, jer će podstaći lučenje dopamina, te izazvati dobro raspoloženje.

Pogledaj i ove vesti...
1 od 13

2. PONAVLJAJTE, PONAVLJAJTE, PONAVLJAJTE novo ponašanje

Ništa ne može postati navika bez ponavljanja. Dakle, odluka jeste važna, ali i ponašanje. Uporno i svakodnevono radite na tome da steknete novu naviku.

Ništa ne nastaje za 2 dana. Zato je važno da budete izuzetno istrajni. Na kraju krajeva – podsećajte redovno sebe na veličinu svog cilja.

3. NAGRADITE SEBE

Odredite period za nagrađivanje. Ako ste nedelju dana bili dobri, odmah nagradite sebe knjigom, nekim dobrim cipelama, ili isprobajte dobar restoran.

4. OPUSTITE SE

„Ne zaboravite“ je problematična rečenica za period odvikavanja. Tačno je da svoju odluku treba imati na umu, ali ako opteretite sebe previše i ponavljate diktatorski sebi  da nešto ne smete, stvorićete sebi samo još veći stres.

Stres može reaktivirati loše navike.

Uzmite vremena za opuštanje.

5. SKLONITE OKIDAČE

Ako pušite uz kafu, onda kafu zamenite nekim rugim napitkom – čajem ili limunadom, koji neće tražiti cigaretu.

6. I NA KRAJU – NE OČAJAVAJTE I ne odustajte. Pokušavajte iznova i iznova.

Većina ljudi koji se oslobode neke loše navike, dostignu to iz ponovljenog pokušaja.

 

Optimisti žive DUŽE!

Pošalji odgovor

Nećemo deliti tvoju email adresu.