SPREMNI DOČEKAJTE LETO! Predstavljamo vam SALATA IZAZOV!

Dragi naši, naša saradnica, fitnes instruktorka i sertifikovana nutricionistkinja, Martina Vranjes Desivojević, je pred vas stavila jedan izazov. Pročitajte tekst da vidite o čemu se radi.

O čemu je reč?

Kako se leto bliži, a masnoća se nataložila nakon praznika, neophodno nam je da se „bacimo“ na neki režim ishrane, koji će podstaknuti proces mršavljenja, ali da bezuslovno, ta ishrana bude zdrava, što je moguće manje opterećujuća i da odgovara većini.

Salata dijeta ne podrazumeva da jedete samo salatu po ceo dan, ne podrazumeva brojanje kalorija, niti rigorozna odricanja. To je je, zapravo, način ishrane kojga bi svi trebalo da se pridržavaju, čak iako ne žele da oslabe.

Kako funkcioniše salata dijeta?

Zapravo je sasvim jednostavna. Podrazumeva da za doručak pojedete ono što biste i inače jeli, zapravo dobro se najedite. Za ručak pojedete prvo činiji punu salate, sačekate 5 minuta, a zatim pojedete ono što biste inače ručali. Za večeru pojedete samo punu činiju salate, a samo ukoliko je neophodno, dadajete kuvano jaje, komad ribe ili manje masnog mesa, oko 100g .

Naravno da bi efekat bio bolji i brži, ukoliko birate da vam doručak i rucak budu iole u skladu sa zdrvim načinom života, što podrazumeva da ne jedete prženu i pohovanu hranu, previše testa, slatkiša i sokova, kao i da vači obroci budu makar približno u isto vreme. Ukoliko to ne možete da promenite i samo sprovodjenje salata dijete dace svoje rezultate.

Takodje, ukoliko ste u mogucnosti, sprovodite redovnu fizicku aktivnost  (ne morate ići u teretanu, 30 do 60 minuta brzog hoda  3x nedeljno je sasvim dovoljno).

Šta je od sastojaka dozvoljeno staviti u salatu?

Pre svega moram naglasiti da su dozvoljene samo sveže varijante salati. Pa tako od povrća dozvoljene su sveži: krastavac, zelena salata, kupus, luk (cveni, beli, mladi, praziluk), rukola, baby spanać, paprika, šargarepa (u manjim količinama) i celer.

Od masnoca dozvoljene su do dve kafene kašičice hladno cedjenog maslinovog ulja ili lanenog ulja.

Od kiselina najbolja opcija je limun, zatim jabukovo sirće i kao poslednja opcija balzamiko sirće.

Pogledaj i ove vesti...
1 od 79

Salatu možete i blago posoliti običnom kuhinjskom soli, a ukoliko imate problem sa zadržavanjem vode, opredelite se za celerovu so, koju možete nabaviti u prodavnicama zdrave hrane.

Sta je jos neophodno da znamo o ovoj dijeti?

Ovakav režim možete sprovoditi doživotno ili s vremena na vreme, ali minimum 3 nedelje kako biste videli neke rezultate.

Količina salate je neograničena, ali je ograničena količina masnoće u njoj, odnosno, kao što sam već navela, do 2 kafene kašičice.

Nije neophodno, ali ukoliko ste u mogućnosti opredelite se za organsko povrće i uvek ga dobro operite pre upotrebe.

Olakšajte sebi ceo proces tako što ćete pored neophodnih namirnica nabaviti i veliku činiju sa poklopcem, u kojoj ćete moći da čuvate (u frižideru), onu količinu salate, koja vam je neophodna za makar 3,4 dana, te kada je vreme za obrok, samo izvadite željenu količinu već naseckane salate i začinite pre konzumacije.

Ne bi bilo loše da pred početak režima, kao i na kraju, izmerite svoju kilažu, ali i napravite “pre I posle” fotografije kako biste mogli da pratite napredak.

I za kraj, moram napomenuti da je veoma važno da se, ukoliko ste krenuli sa režimom, zaista, u potpunosti i pridržavate pravila, u suprotnom, rezultati ce izostati.

Svaki detalj je važan, pa izmedju ostalog i to, da je neophodno da sačekate pomenutih 5 minuta izmedju konzumacije salate I ostatka
ručka, kao I da ne dodajete u salate apsolutno nista osim navedenog.

Trk na Martinin profil, gde redovno možete pratiti napredak članica njenog fitnes kluba!

View this post on Instagram

?SALATA IZAZOV? Podrazumeva da u narednih 3 nedelje, makar 17 dana vaš jelovnik izgleda ovako: ?DORUČAK i UŽINA nisu uključeni u izazov (jedite ono što bi i inače jeli za ove obroke) ?RUČAK: pojedite punu činiju salate, sačekajte 3-5 minuta, a zatim jedite ono što ste planirali za ručak. ?VEČERA: pojedite samo punuuuuu činiju salate. A ako je baš potrebno onda pojedite i jedno kuvano jaje ili komad manje masnog mesa. ?Salata podrazumeva samo sveže varijante: kupusa, krastavaca, paprike, rendane šargarepe, rukole, zelene salate, luka. ?Salatu možete začiniti maslinovim ili lanenim uljem, zatim limunom ili jabukovim sirćetom ili balzamikovim sirćetom i na kraju sa malo obične soli ili celerove soli u slučaju da imate problem sa zadržavanjem vode. ?Podrazumeva se da pored navedenog makar malo pripazite šta jedete i da sprovodite redovnu fizicku aktivnost. Svaki put kada prodje uspešan izazvani dan cekirajte se na storiju sa tagom #salataizazov. Tagujte me, a ja ću deliti na svom storiju vaše fotke i uspehe. Motivišimo se… Ajmo zajedno da sredimo te stomake ??? Ko je za? . P. S. Sliku sam uzela sa neta, jer nemam u ovom trenutku neku prikladnu ? . . #fit #fitness #hrana #zdravlje #zdravahrana #zdravzivot #healty #healthyfood #healthyliving #healthylifestyle #salata #mrsavljenje #weightloss #progress #tips

A post shared by MaRtina Vranješ Desivojević (@martina.fit.estetic) on

 

 

Pošalji odgovor

Nećemo deliti tvoju email adresu.