Kako da vežbate na poslu? Nije nemoguće (VIDEO)

Moderan način života, razne tehnološke pogodnosti (korišćenje prevoznih sredstava i kompjutera na poslu) i neaktivno provođenje slobodnog vremena, doprinose sedentarnom načinu života i direktno pridonose fizičkoj neaktivnosti.

Višegodišnji rad u kancelariji ispred računara može dovesti do niza zdravstvenih posledica, uzrokovanih dugotrajnim sedenjem u nepravilnom položaju. Kod sedećeg položaja dolazi do skraćenja mišića pregibača kuka kao i skraćenja i zategnuća grudnih mišića. S druge strane, dolazi do izduživanja i slabljenja mišića gornjeg dela leđa. Prve je potrebno istezat,i a druge jačati. Kada ovome pridodamo i druge tegobe kao što su napetost i ukočenost vratnih i ramenih mišića, ukočenost ručnih zglobova, zamor očiju, probleme sa cirkulacijom, jasno je da programi vežbi na radnom mestu treba da sadrže kretanje, dinamičke vežbe razgibavanja i jačanja, kao i statičke vežbe istezanja određenih mišića. Vežbe treba da su takve da se mogu izvoditi na radnom mestu u trajanju od 10-tak minuta, nekoliko puta na dan. Izuzetno je važno da vežbe izvodimo polako, pažljivo i kontrolišemo svaki pokret. Ako se tokom izvođenja javi bol, potrebno je prekinuti aktivnost i obratiti se stručnjaku.

Pogledaj i ove vesti...
1 od 2

Na svakom početku fizičke aktivnosti potrebno je da organizam pripremimo zagrevanjem. Preporučuje se hod brzim tempom 5 minuta, trčanje u mestu 3 minuta ili penjanje uz stepenice 3 minuta.

Na poslu, možete sagoreti dodatne kalorije i ujedno se bolje osećati dok radite ako sledite neke od ovih saveta:

  • Tokom radnog vremena iskoristite svaku priliku za kratku šetnju. Prošetajte do kolega umesto da ih nazovete telefonom, koristite stepenište umesto lifta (svakih 10 stepenika sagori 4 kalorije), hodajte u vreme pauze.
  • Dok razgovarate telefonom nemojte sedeti nego ustanite i hodajte po kancelariji. Svakih 15 do 20 koraka koje napravite potrošićete 1 kaloriju.
  • Podignite noge svakodnevno 3 do 5 minuta u povišeni položaj radi podsticanja krvotoka i spečavanja proširenja vena i oticanja nogu.

Pošalji odgovor

Nećemo deliti tvoju email adresu.