Ne vičite!

Da li nekontrolisano vičete kada ste ljuti? Jeste li primetili da ova navika uništava vaše odnose sa najdražima.

Ako ste od onih koji govore „takav sam kakav sam, ne menjam se“  – pomoći vam, zaista, nema.

Ako pak želite da promenite ovakve reakcije, kako bi vaši sagovornici zaista čuli vaše reči, a ne nesnosnu i histeričnu buku, evo nekoliko načina:

1. ZAUSTAVLJANJE

U trenutku kada čujete sebe kako vičete, zaustavite se, makar nasred rečenice. Ako treba, i fizički prekrijte usne, i zapitajte se – koji je najbolji način da kažem ono što želim da izrazim. Ovo, nije.

2. DISANJE

Duboko dišite kako biste olakšali svoj bes. Udišite kroz nos, zadržite kratko vazduh, a zatim lagano izduvajte kroz usta. Već nakon nekoliko udisaja osetićete se smrenije, a vaše misli i emocije će se srediti.

3. BROJANJE

Brojite do 10. Ovo je stari trik koji omogućava da se smirite time što vam skreće pažnju sa onoga što vas je naljutilo.

4. IZLAŽENJE

Izađite iz prostorije. Iako je i izostanak komunikacije takođe komunikacija, i iako se naglo napuštnje sagovornika smatra nepristojnim, ponekad je bolje izabrati sitnu, i objašnjivu nepristojnost, nego reći teške reči i predstaviti se u najgorem svetlu.

Ipak, sakupite bar toliko snage i recite sagovorniku razlog izlaska, kako biste se vratili mirni i nastavili razgovor.

Pogledaj i ove vesti...
1 od 7

5. RAZMISLITE

Uvek sledite pravilo “ispeci pa reci“. Vreme u kome formirate odgovor dovoljno je da aktivirate racio, suzbijete prejake emocije, i kažete ono zbog čega nećete zažaliti.

6. IZVINJENJE

Izvinite se ako ste počeli da vičete. Recite da znate da to nije način i zamolite za novi početak razgovora. Ovakav stav opustiće i sagovornika, i možda će biti sasvim dovoljan da se sukob prevaziđe sam od sebe.

7. APSOLUTNE REČI

Potrudite se da ne koristite „apsolutne“ reči, koje nas uvek čine još razjarenijima. To su reči poput: nikada, uvek, mora…

8. POĐITE OD SEBE

Svaki konflikt pokušajte da rešite tihim glasom, i polazeći od sebe, svoje odgovornosti, i eventualne krivice.

9. TELESNE REAKCIJE

Upoznajte svoje telesne reakcije. Ako pažljivo analizirate sebe u situacijama u kojima ste ljuti, naučićete da osetite „trenutak pre pucanja“, i da na vreme počnete da se smirujete,kako ne biste vikali.

10. HUMOR

U trenutku kada ste shvatili da ste podigli ton, zapevajte te reči. Ovo može izgledati pomalo šašavo, ali – najbolje komuniciraju ljudi koji umeju da se šale na svoj račun, i da svoje mane pretvore u svoje prednosti.

Pošalji odgovor

Nećemo deliti tvoju email adresu.