Smanjite stres, zaštitite kožu, poboljšajte imunitet-jedite vitamin E

Šta je vitamin E?

Vitamin E je širok termin za grupu jedinjenja, uključujući tokoferole i tokotrienole, nephodan za zdravu ishranu. Vitamin E pomaže u zaštiti kože, smanjenju stresa u organizmu, neophodan je u formiranju crvenih krvnih zrnaca, ali i za funkionisanje imunološkog sistema.
Uzimanjem dovoljne količine ovog vitamina (15-20 mg dnevno) smanjuje se rizik od srčanih oboljenja, raka i određenih neurodegenerativnih bolesti.

Ovo su najbolji izvori vitamina E:

1. Slatki kromprir

Jedan slatki krompir srednje veličine daje više od 25% dnevnih potreba za vitaminom E.

2. Suncokret

Pogledaj i ove vesti...
1 od 2

1/4 čaše semenki suncokreta obezbeđuje više od 80% vitamina E koji nam je potreban svakog dana.

3. Maslinovo ulje

Kašičica maslinovog ulja obezbeđuje 10% potrebne doze.

4. Kikiriki
Uzimanje hrane sa visokim sadržajem masti, obično obezbeđuje dobar deo vitamina E, a kikiriki nije izuzetak. Šaka kikirikija obezbeđuje potrebnu dozu tokoferola.

5. Brokoli

Jedna činija brokolija je 15% od potrebne količine dnevno, zajedno sa drugim brojnim vitaminima i mineralima.

6. Špargla

Slično kao i brokoli, ovo povrće zajedno sa drugim vitaminima ima i neophodne antioksidante koji pomažu zdravlju kože i imunom sistemu.

7. Badem

u samo 250g badema sadržano je 40% nepohodne dnevne doze vitamina E.

8. Spanać

Zajedno sa vlaknima, vitaminom A, vitaminom K i B vitaminima, spanać poseduje impresivne količine vitamina E.

9. Avokado

1/2 avokada obezbeđuje 5% dnevne doze vitamina E.

10. Bundeva

Jedna činija bundeve će Vam omogućiti 10% potrebne dnevne količine ovog vitamina.

Pošalji odgovor

Nećemo deliti tvoju email adresu.