5 najvećih zabluda o zdravoj hrani

Koliko osoba poznajete koje neprestano govore o zdravoj ishrani, a redovno konzumiraju neke od ovih namirnica?

Prerađene žitarice

Nažalost, ovo isključuje većinu proizvoda sa polica „zdrave hrane“.  Prerađene žitarice podrazumevaju testeninu, ali i pahuljice i ovsene kaše i pirinčane proizvode, koji su rafinisani tako da su prirodna vlakna, vitamini i minerali uklonjeni iz nih, i zamenjeni sintetičkim verzijama vlakana, vitamina i minerala.

Napici zaslađeni šećerom

Ovo je najomraženija namirnica gotovo svih nutricionista. Iako vam za kratko vreme obezveđuju energiju i budnost, zaslađena pića utiču na povećavanje nivoa lošeg holesterola, povećavaju nivo triglicerida.

Griz

Griz predstavlja ostatke nakon obrade kukuruza. U nutricionističkom smislu, ovoj namirnici nedostaju značajne količine vitamina i minerala. S obzirom na nedovoljno izgrađen ukus, najčešće se u pripremi dodaju maslac ili teški sosevi, koji dodatno smanjuju hranljivost i čine ovo jelo besmislenim.

Pogledaj i ove vesti...
1 od 8

Pirinčane galete

Iako su osamdesetih i devedesetih smatrane poslednjim glasom dijetalne ishrane, ovi kolači se danas ne preporučuju, pre svega – zbog visokog nivoa glikemijskog indeksa. (čak 91).

Salata bez masnoća

Tragajući za prelivima bez sirćeta i biljnih ulja, proizvođači su počeli da koriste šećer i kukuruzni sirup sa fruktozom, dodajući i brojne emulgatore, koji su po lošim svojstvima daleko prevazišli masnoće iz prirodnih, tradicionalnih preliva za salate.

Ovo povrće sadrži samo 15 kalorija, a evo zbog čega nam je neophodno

 

Pošalji odgovor

Nećemo deliti tvoju email adresu.