OVO je hrana koju TREBA da konzumirate čim otvorite oči

“DORUČAK JE NAJBITNIJI OBROK U DANU”. Da li vam je dobro poznata ova sentenca? Iako možda niste jutarnji tip, i ako želite da nešto pojedete ili popijete na brzinu, a da bude zdravo, evo nekih predloga... 

Obavezno, čim ustanete, popijte pola litre mlake vode. Ona će obezbediti optimalnu hidrataciju vašem organizmu, koja je neophodna kako biste zdravo započeli dan. 

 

  • JAJA 

 

Studije su pokazale da ukoliko jedete jaja za doručak, duže ćete se osećati sito. Da se svari jedno jaje, telo potroši više kalorija nego što samo jaje u sebi ima. Zato ćete do sledećeg obroka biti siti, a kalorije se neće gomilati. Ukoliko umereno konzumirate jaja, ona potpomažu pri regilisanju krvnog pritiska i nivoa insulina u krvi. 

 

  • GRČKI JOGURT 

 

Grčki jogurt se pravi dodavanjem surutke u mlečnu kulture jogurta. Zato je grčki jogurt gušći, kremastiji i bogatiji proteinima od običnog jogurta. 

 

  • KAFA 

 

Kafa ima visok nivo kofeina, koji popravlja raspoloženje i koncentraciju. Jedna šolja kafe izjutra, je dovoljna doza unosa kofeina za ceo dan. 

 

  • OVSENA KAŠA 

 

Ovsena kaša se pravi od celog zrna ovsa, koji sadrži jedinstvena vlakna koja se zovu beta-glukan. Ova vlakna imaju impresivne zdravstvene koristi, a jedna od njih je smanjenje nivoa holesterola u krvi. 

 

  • ČIA SEME 

 

Viskozna vlakna koja se nalaze u semenu, apsorbuju vodu, što povećava zapreminu semena u vašem digestivnom traktu, pa će vas, recimo, čia puding, držati sitim dugo. 

 

Pogledaj i ove vesti...
1 od 82
  • BOBOČASTO  VOĆE 

 

Bobičasto voće sadrži niži nivo šećera od drugog voća, a sa druge strane, znatno je bogatije vlaknima. Porcija od 150 grama kupina i borovnica sadrži čak 8 grama vlakana. 

 

 

  • ORAŠASTI PLODOVI 

 

Orašasti plodovi su odličan dodatak doručku, zato što su hranljivi, a ne goje. 

 

  • ZELENI ČAJ 

 

Odlična zamena za kafu. U šolji zelenog čaja se nalazi oko 70 miligrama kofeina, što je pola od količine koja se nalazi u kafi. 

 

  • VOĆE 

 

Svaki tip voća sadrži vitamine, kalijum, vlakna i relativno nizak nivo kalorija. Jedna činija naseckanog voća sadrži oko 130 kalorija, u zavisnosti od tipa voća. 

 

  • SEMENKE BUNDEVE 

 

Semenke bundeve su bogate viskoznim vlaknima, koji pomažu da se osećate sito i nekoiko sati posle obroka.  

 

 

 

Pošalji odgovor

Nećemo deliti tvoju email adresu.