Ova hrana može vam pomoći da rešite problem HORMONSKOG DISBALANSA

Bilo da se radi o aknama, umoru ili problemima PMS-a sa kojim se suočavate, ove tegobe često su povezane sa problemom narušene hormonske ravnoteže, to jest – hormonskim disbalansom.

Iako problem hormonskog disbalansa treba da dijagnostikuje i prati pre svega vaš lekar, i sami možete pomoći u njegovom rešavanju, i to – promenom režima ishrane.

Opšti savet stručnjaka jeste da u ovakvim slučajevima treba insistirati na obrocima biljnog porekla, uz smanjenje unosa trans-masti, šećera, alkohola i kofeina.

  1. Zeleno lisnato povrće

Brokoli je najbolji saveznik u regulisanju hormona.

Ovo povrće je poznato kao sredstvo za čišćenje jer pomaže organizmu da eliminiše višak estrogena.

Tu su, takođe, prokelj, kupus, karfiol i kelj, koje je najbolje konzumirati pripremljene na pari.

  1. Bobičasto voće

Plodovi bobičastog voća, sa niskim sadržajem šećera i velikim udelom antioksidanasa, odlična su pomoć kod regulacije šećera u krvi i ravnoteže hormona.

  1. Seme lana

Lan je bogat omega-3 masnim kiselinama, antioksidansima i vlaknima. Takođe sadrži jedinjenja značajna za regulisanje nivoa estrogena u organizmu.

  1. Blitva, spanać, maslačak

Nedostatak gvožđa je veoma čest kod žena tokom njihovih reproduktivnih godina, i to definitivno utiče na nivo hormona.

Zbog toga bi vaša idealna večera ili salata trebalo da sadrže i ove biljke, i to – svakodnevno.

Pogledaj i ove vesti...
1 od 78
  1. Orasi

Orasi su odličan izvor omega-3 masnih kiselina i polifenola.

Polifenoli igraju važnu ulogu u borbi protiv slobodnih radikala i štite naš kardiovaskularni sistem.

Pored oraha, riba i čija seme takođe predstavljaju odličan izvor omega-3 masnih kiselina.

  1. Kurkuma

Kurkumu zaista možete dodati bilo kom jelu, a izuzetno je zdrava za čitav organizam i važna u procesu uspostavljanja ravnoteže hormona.

  1. Pirinčano, bademovo ili kokosovo mleko

Ovo mleko se preporučuje kao bogato vitaminom D, koji direktno utiče na hormon sreće.

Postoji mnogo studija koje su pokazale da je vitamin D važan za većinu telesnih funkcija, i da ima značajan uticaj na raspoloženje i žena i muškaraca.

  1. Riba

Masna riba, poput lososa, tune, sardina i haringe može pomoći kod depresije, smanjiti upalu, poboljšati koncentraciju, fokus, kognitivne funkcije, te je ne treba zanemarivati prilikom pravljenja plana ishrane na nedeljnom nivou, posebno ukoliko patite od problema hormonskog disbalansa.

Zašto plačemo tokom seksa?

 

Pošalji odgovor

Nećemo deliti tvoju email adresu.