7 navika koje uzrokuju probleme sa varenjem

Ako imate problema sa varenjem, i ne uspevate da ga rešite ili ublažite klasičnim metodama, proverite da li među vašim svakodnevnim navikama nije neka od navedenih:

Svaki organizam je priča za sebe, te opšte izjave kao što su svi bi trebalo da uzimaju probiotike, ili bi svako trebalo da bude na određenoj dijeti mogu prouzrokovati više štete nego koristi.

1. Jedete previše sirove hrane

Sirova hrana, hrana sa visokim sadržajem vlakana i proteina, zahteva više aktivnosti digestivnog sistema da bi se svarila.

Iako su ove namirnice hranljive i smatraju se zdravim izborom, previše unosa tokom jednog dana može izazvati probleme u sistemu za varenje.

2. Olako posežete za lekovima protiv bolova

Iako mogu pomoći u smanjenju bolova, redovna upotreba ibuprofena i sličnih lekova protiv bolova može oštetiti sistem organa za varenje.

3. Preterujete sa žvakanjem žvaka

Žvake svakako nisu dobre za vaš želudac.

Supstituenti šećera i šećernog alkohola imaju nuspojave u probavnom traktu kao što su nadimanje, gasovi, grčeve i dijareja.

Oni takođe inhibiraju rast korisnih bakterija u crevima.

Osim toga, žvakanje priprema vaše telo za varenje hrane. Ono oslobađa probavne enzime i želudačnu kiselinu u pripremi za obrok koji nikada ne stigne, što kod mnogih ljudi dovodi do neprijatnog osećaja u stomaku i problema sa varenjem.

4. Pridržavanje restriktivnog plana hrane
Pogledaj i ove vesti...
1 od 28

Radikalne, restriktivne dijete i opsesivno razmišljanje o njima može dovesti do anksioznosti (i potencijalno – simptoma poremećaja ishrane ), što može uticati na varenje.

Između našeg mozga, emocija i sistema za varenje postoji neraskidiva veza, u kojoj oštećenje ili neprijatnost jednog od ovih polja dovodi do poremećaja ostalih.

5. Zaboravljate da pijete dovoljno vode

Konzumiranje dovoljno vode je ključni deo održavanja dobrog varenja i zdravlja creva.

6. Preterujete sa konzumiranjem probiotika

Umerenost je osnova zdravlja.

Dok probiotici mogu biti veoma dobri za neke ljude, posebno nakon što su koristili antibiotike, preterano konzumiranje probiotika i probiotičke hrane može dovesti do stvaranja previše bakterija u crevima.

Ovo može dovesti do nadutosti i nelagodnosti u stomaku, upale creva, i sličnih neprijatnosti.

7. Imate nedosledan raspored spavanja

Spavanje utiče na ravnotežu dobrih bakterija u organizmu, a neredovan, i loš san itekako mogu dovesti do pojave problema sa varenjem.

Kako nedovoljno sna utiče na vas?

Pošalji odgovor

Nećemo deliti tvoju email adresu.