Zašto je avokado MAGIČNO VOĆE

Popularnost avokada je sve veća. Njegova popularnost je opravdana njegovom bogatom, kremastom teksturom, blagog ukusa.

 

 Avokado ili Persea Americana je plod koji pripada porodici Lauraceaegrupa koja uključuje i članove kao što su cimet i lovorPostoji desetine različitih vrsta avokada u rasponu veličineboje i teksture. Svi rastu u tropskim podnebljima. Plod avokada se koristi za spremanje umakanamazaali i za pravljenje ukusnih deserata.

Različiti tipovi
Avokado Hass i Fuerte su dve glavne sorte koje se prodaju širom svetaHass avokado dolazi iz Gvatemale i ima tamno ljubičasto/smeđuhrapavu i deblju kožu. Hass avokado ima ovalan oblik.  

 

Nasuprot tome, Fuerte avocado je iz Meksika i ima tankuglatkusvetliju zelenu kožu. Sadrži manje ulja, što ga čini manje kremastim.  

Nutritivne vrednosti
Avokado je odličan izvor monozasićenih masti i vitamina E. Međutimavokado ima visok nivo kalorija, zbog visokog sadržaja masti, pa oni koji vode računa o unosu kalorija u svoj organizamtreba da ograniče unos avokada do dva nedeljno.
 

Avokado je bogat vlaknimaznatno više nego neko drugo voće i povrće i sadrži niz korisnih minerala kao što su gvožđebakar i kalijum. Takođe predstavlja dobar izvor vitamina B.

100 g avokada sadrži oko 19 g masti, od kojih su 12 g mononezasićene masti,  a samo 4 g zasićenih masti.

Pogledaj i ove vesti...
1 od 71

Zdravstveni benefiti
Smernice oko vrsta masti koje trebamo konzumirati kako bismo bili zdravi, uvek se menjajuTrenutno se preporučuje da izaberemo nezasićene masti, kao što su mononezasićene masti (baš one koje se nalazi u avokadu)jer su navodno bolje za zdravlje srca nego zasićene masti.

Istraživanja sugerišu da mononezasićena mast pomaže u zaštiti od bolesti srca i smanjuje krvni pritisakUlja dobijena iz avokada uključuju oleinsku kiselinu i linolnu kiselinu i stoga se preporučuju kao deuravnotežene ishrane, kako bi se sprečio visok holesterol.

Nema sumnje da je sadržaj kalorija u avokadu veći od ostalih voća i povrćaJedna mala studija je pokazala da sadržaj masti u avokadu može dovesti do osećaja sitosti, što može pomoći u regulisanju apetita.

Međutimkako je istraživanje razvijenoavokado je pohvaljen kao dobar primer zdrave namirnice. Osim pogodnosti navedenih gore, avokado je bogat izvor antioksidantnog vitamina E i karotena za koje se smatra da su sjani za zdravlje očiju.

Kako odabrati avokado i kako ga čuvati
Avokado se najbolje jede kada je savršeno zreo. Dbiste to postigliostavite ga na sobnoj temperaturi do nedelju danaNežno ih pipnite s vremena na vremeKad je zreoavokado bi trebao da bude mekan pod pritiskom prstiju. 

 

Avokado se ne sme stavljati u frižider dok ne budu zreo. Jednom kada ga otvorite, i ne iskoristite ga celogostatak možete da prelijete  limunovim sokomkako biste ga zaštitili od tamnjenja.

 

 

Pošalji odgovor

Nećemo deliti tvoju email adresu.