Hrana koja daje snagu

Osigurajte dovoljno energije vašem organizmu

Na posežite za vitaminsko-mineralnim preparatima kako biste uneli potrebne hranljive materije i osigurali dovoljno energije. Umesto toga, napunite tanjir zdravom hranom.

Jaja – rudnik proteina

Po količini proteina i biološkoj vrednosti jaja se nalaze na prvom mestu namirnica životinjskog porekla. Ona su, takoreći, idealan protein koji telu daje snagu. Jaja su bogata vitaminima B kompleksa i lecitinom, koji su izuzetno važni za dobro funkcionisanje mozga jer pospešuju koncentraciju i popravljaju memoriju.

Crveni pasulj – energetska bomba

Mnogo proteina i još više kompleksnih ugljenih hidrata koncentrisano je u crvenom pasulju, što ga čini odličnom namirnicom za dugotrajno popunjavanje energetskih rezervoara u telu. Ova mahunarka bi mogla da bude vaš najbolji saveznik u borbi protiv starenja jer je izuzetno bogata antioksidantima koji se hvataju u koštac sa slobodnim radikalima.

Kineski kupus – salata broj 1

Pogledaj i ove vesti...
1 od 20

Po količini proteina, salata od kineskog kupusa zauzima mesto broj jedan. Oko dva odsto listova ovog kupusa čiste su belančevine koje podižu energiju. Belančevine takođe pospešuju stvaranje, zaštitu i obnavljanje svih ćelija i pomažu da u organizmu vlada ravnoteža između kiselina i baza. Ovo povrće sadrži i folnu kiselinu koja blagotvorno deluje na nervni sistem.

Grašak – zrna puna snage

Grašak je idealna namirnica za one koji su hronično umorni jer je izuzetno bogata materijama koje učestvuju u proizvodnji energije. Ovo povrće sadrži dosta proteina, gvožđa, kalijuma, fosfora i vitamina B grupe, čiji nedostatak često rezultira anemijom, umorom i malaksalošću. Izvanredan je izvor vitamina K1 koji aktivira osteokalcin, protein koji omogućava ugradnju kalcijuma u kosti. Vitamini B grupe, među njima i folna kiselina, čuvaju zdravlje srca i krvnih sudova.

Pileća prsa – džoker na trpezi

Piletina je odličan izvor proteina, kalcijuma, fosfora, gvožđa, kao i nijacina, vitamina iz B grupe koji pomaže pretvaranje belančevina, masti i ugljenih hidrata u energiju. Oni koji ne mogu da zamisle obrok bez mesa, a žele da smanje unos masti, trebalo bi da jedu belo pileće meso jer sadrži 20 odsto manje kalorija i dva puta manje masti od bataka ili karabataka.

Ovo povrće je obavezan dodatak meniju, evo i zašto!

Pošalji odgovor

Nećemo deliti tvoju email adresu.